AANDACHTSPUNTEN BACKOFFICE UITZENDBUREAU UITBESTEDEN

Aandachtspunten bij het uitbesteden van de backoffice van uw uitzendbureau

Het uitbesteden van de backoffice van uw uitzendbureau kan u als uitzendondernemer of intermediair, met name op gebied van efficiëntie, kostenbesparingen en flexibiliteit, veel voordelen opleveren. Het is echter wel altijd zeer belangrijk om altijd aandacht aan de diverse opties en keuzes bij de verschillende backoffice dienstverleningsaanbieders in Nederland te besteden.

Dit zodat u een weloverwogen keuze en beslissing kunt nemen. Die volledig bij de behoeften en mogelijkheden van uzelf en uw uitzendbureau passen. Hieronder treft u daarom de 6 belangrijkste aandachtspunten aan. Zodat u o.a. met behulp van hen uiteindelijk de beste keuze tussen de verschillende backoffice dienstverleningsaanbieders in Nederland kunt maken.

1. Beschikking over certificeringen, keurmerken en verklaringen?

Wanneer u de backoffice van uw uitzendbureau in Nederland uitbesteedt. Is het vaak zo, dat u van bepaalde certificeringen, keurmerken en/of verklaringen van uw backoffice partner afhankelijk bent. Hierbij moet u bijvoorbeeld denken aan het NBBU en/of ABU lidmaatschap, NEN-4400-1 en VCU certificering, SNA-keurmerk en WKA verklaring van de Belastingdienst. Maar natuurlijk ook de beschikking over een G-rekening.

Checkt u dus altijd. Of uw gekozen backoffice partner over de juiste certificeringen, keurmerken, verklaringen en
G-rekening in Nederland beschikt. Hierdoor komen u, uw klanten en uitzendkrachten in de toekomst niet voor onnodige verrassingen en problemen te staan.

Wij beschikken over al de juiste papieren, certificeringen, keurmerken en verklaringen, die u van een professionele backoffice partner in Nederland mag verwachten. Kortom, een 100% WAADI en WAB-proofed unieke backoffice dienstverlening voor uw uitzendbureau!

2. Werkgeversrisico’s?

In uw zoektocht naar een passende backoffice partner voor uw uitzendbureau in Nederland. Komt u snel tot de ontdekking, dat er verschillende mogelijkheden zijn waarop u uw werkgeversrisico’s met uw backoffice partner kunt verdeeld. Denk hierbij naast uw debiteurenrisico ook aan uw ziekterisico. Kiest u bij het laatste er namelijk voor zelf risicodrager te blijven of wordt uw backoffice partner dit? 

Een betrouwbare backoffice partner denkt met u mee en stelt het meest passende backoffice pakket voor u, uw uitzendbureau en medewerkers met u samen. Ook inventariseert zij vervolgens samen met u geregeld of het gekozen pakket nog bij u, uw uitzendbureau en medewerkers past. 

Het laatste gebeurt bij ons sowieso eens per kwartaal.
Dit zodat wij aan onze backoffice klanten altijd, voor wat betreft werkgeversrisico’s, maatwerk kunnen blijven bieden. En niet zoals misschien bij andere backoffice dienstverleningsaanbieders gebeurt. Dat uzelf het dak van uw uitzendbureau moet gaan repareren als het regent! 

Kortom, bij ons streven wij altijd naar een backoffice dienstverlening met 100% bijpassende werkgeversrisico’s voor u en uw uitzendbureau in Nederland!

3. Up-to-date kennis van CAO’s, wet en regelgeving?

Zeker in de uitzendbranche in Nederland is specifieke kennis en expertise essentieel. Dit omdat de wet en regelgeving in Nederland, zeker de laatste jaren, continu aan veranderingen onderhevig is. Denkt u hierbij alleen maar al aan de WAB, Wet Arbeidsmarkt in Balans, en WAADI, Wet allocatie arbeid door intermediairs . 

Daarnaast veranderen Cao's ook op regelmatige basis in Nederland. Deze veranderingen hebben vaak 9 van de 10 keer ook invloed op de juiste inschaling van uw uitzendkrachten. Een professionele backoffice partner maakt over deze wijzigingen concrete afspraken met u en geeft deze tijdige aan u, uw medewerkers, uitzendkrachten en/of inleners door. Dit zodat u bijvoorbeeld uw tariefstellingen kunt bijstellen en op tijd met uw inleners hierover in gesprek kunt.

Bij ons staan scholing, opleiding en training van en voor onze eigen medewerkers op nummer één. Komt een medewerker namelijk bij ons werken, dan doorloopt hij of zij allereerst een 2 maandelijks interntraject. Dit zodat wij zeker weten, dat iemand als expert in zijn vakgebied voor onze klanten in onze organisatie kan werken en past. Kortom, bij ons werkt u altijd met 100% up-to-date opgeleide en getrainde professionals!

4. Financiële gezondheid?

De belangrijkste graadmeter van de financiële gezondheid van een backoffice partner is zijn of haar voorfinancieringsproces. Hoe is deze ingericht? Wat is het debiteurenbeleid en zijn de betalingstermijnen? Maar vooral. Welke risico’s dragen zij zelf en loopt u nog bij hen?  

Checkt u bij een backoffice partner daarom sowieso op de aanwezigheid van een zogeheten G-rekening en
WKA-verklaringen van de Belastingdienst. Wilt u nog meer zekerheid. Vraag dan de laatste jaarcijfers bij de Kamer van Koophandel op. De laatste zijn bij ons voor iedere toekomstige backoffice klant altijd ter inzage beschikbaar. Kortom, wij staan als backofficebedrijf voor 100% financiële betrouwbaarheid!

5. Betrouwbare loonadministratie en uitzendsoftware?

Welke speciale moderne loonadministratie en uitzendsoftware gebruikt een backoffice partner? Komt deze bijvoorbeeld van een reguliere leverancier of is deze speciaal voor deze backoffice partner ontwikkeld? Deze loonadministratie en uitzendsoftware moet namelijk volgens ons een alles in één oplossing zijn. Waardoor u uw frontoffice tot backoffice in dit ene systeem kunt beheren en alle administratie tussen uw uitzendbureau, uitzendkrachten en opdrachtgevers soepel en gemakkelijk, maar vooral foutloos, verloopt.

Laat dus een backoffice partner altijd een test run voor wat betreft een verloning van uw uitzendkrachten doen. Maar regelt u ook bij hen dat uw eigen medewerkers een keer in een testomgeving enkele schijninschrijvingen, Cao's en wet en regelgevingswijzigingen kunnen doen. Dit alles zodat u, uw medewerkers, uitzendkrachten en inleners in de toekomst niet alsnog voor ongewenste verrassingen en problemen komen te staan.

Bovenstaande test runs gebeuren bij ons sowieso standaard. Dit met als doel dat wij onze backoffice klanten en hun eigen medewerkers vanaf dag één maatwerk kunnen/willen bieden. Iedere backoffice van een uitzender en uitzendbureau is namelijk weer verschillend. Kortom, wij streven altijd naar een 100% custom made backoffice voor uw uitzendbureau!

6. Tarieven en voorwaarden?

Hoe zijn de tarieven van een backoffice partner opgebouwd en welke voorwaarden zijn hier aan verbonden? Transparantie is hierbij volgens ons het toverwoord. Wat zit er dus in tarieven, maar nog belangrijker wat niet?! 

Sommige backoffice partners zijn namelijk net verzekeringmaatschappijen en zullen bij geringe twijfel de rekening bij u proberen neer te leggen. Leest u daarom dus altijd de algemene voorwaarden en overeenkomst van een backoffice partner goed door en vraag bij onduidelijkheid desnoods om een appendix met uw aangepaste afspraken en voorwaarden. Immers, klinkt iets te mooi voor woorden, dan is het vaak niet waar!

Wij werken echter met vaste all-in transparante tarieven, dus inclusief alle kosten, werkzaamheden en risico's. Uitgebreide uitleg en informatie hierover staan altijd in onze overeenkomsten en algemene voorwaarden. Kortom, bij ons heeft u 100% geen verrassingen achteraf!

Meer informatie

Vraag nu, na deze aandachtspunten te hebben gelezen, een offerte voor het uitbesteden van de backoffice van uw uitzendbureau bij ons aan. En ervaar ook het gemak en zekerheid van onze unieke backoffice dienstverlening voor uitzendbureaus in Nederland!

Onze unieke backoffice dienstverlening voor uitzendbureaus

Wij verzorgen al jaren alle administratieve, juridische, HR én financiële werkzaamheden, die bij een solide backoffice van uitzendbureaus horen en komen kijken.
Zo kunnen onze klanten zich dagelijks volledig op hun kernactiviteiten richten. Namelijk het binnenhalen van zoveel mogelijk opdrachten, werving en selectie, matchen en uiteindelijk plaatsen van uitzendkrachten. 

Dit in plaats van zich druk te hoeven maken over bijvoorbeeld de voorfinanciering van de salarissen en loonuitbetalingen. Vragen van uitzendkrachten of opdrachtgevers. Het regelen van een G-rekening. Voldoen aan de laatste CAO, wet en regelgevingswijzigingen (WAADI). NEN-4400-1, VCU of andere certificeringen in Nederland. Of het afdekken van alle mogelijke werkgeversrisico’s, zoals ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid.

Bij ons beschikt iedere klant over een eigen team van HR-experts. 24/7 toegang tot een eigen digitale dossier op ons online platform. Waarop zij in één oogopslag al hun opdrachtgevers, uitzendkrachten, urenverwerking en debiteurenbeheer kunnen zien.

Kortom, bij ons heeft u als uitzender, ondernemer of intermediair met een eigen uitzendbureau, onder uw eigen logo, merknaam en andere bedrijfsuitingen, in één keer een 100% solide backoffice tegen all-in transparante tarieven voor uzelf geregeld.

Bij wie kunt u ook de backoffice van uw uitzendbureau uitbesteden

De volgende backofficebedrijven kunnen u ook net als ons alles over bovenstaande aandachtspunten bij het uitbesteden van de backoffice van uw uitzendbureau in Nederland vertellen. Zij verzorgen immers niet voor niets gezamenlijk de backoffices van enkele 1.000en uitzendbureaus door heel Nederland in verschillende branches.

Backofficebedrijven in Nederland

Tentoo, WePayPeople, Please Payroll en Driessen HRM, Direct Payrolling & Staffing, One People Services, Backoffice Bureau, Flexhub, Payroffice. Pay for People, PRO HRM, EasyWorx, All About Flex, Backofficeuitzendbureau.net, Florys, Recruitment Backoffice, Comfort, Flexsupport, Backofficer.nl, Flexpedia. Backofficer, People 2.0, Jex, Flexsupport, Bliq Services. De Online Vos, Anderz for flex. Payingit, Haan Personeelsdiensten. GJ Personeelsdiensten, Backofficeuitzendbureauuitbesteden.com, So Toff, HSU, Please, Backofficeuitbesteden.nl, Backofficepayroll.info. Driessen, Persoonality, NestrX, Ned Personeel. Nedflex, Repay, Goodweek, PIM intermediair Arsenaal backoffice. All About, HYTY Personeelsdiensten, Backofficeintermediair.com. Deze genoemde backofficebedrijven bieden vaak verschillende backoffice pakketten aan. Variërend van basisadministratie tot meer uitgebreide diensten, zoals payroll.

Meer informatie over waarom de backoffice van uw uitzendbureau uit te besteden

Vraag nu direct een adviesgesprek of offerte met meer informatie over waarom het uitbesteden van de backoffice van uw uitzendbureau bij ons, ondanks bovenstaande aandachtspunten, interessant
voor u is of kan zijn.

U ontvangt deze offerte dan boordevol informatie over hoe onze unieke backoffice dienstverlening voor uw uitzendbureau in Nederland precies werkt. Maar ook uitleg over wat de kosten en voordelen van onze unieke backoffice dienstverlening voor u, uw backoffice, uitzendbureau, medewerkers, uitzendkrachten en/of opdrachtgevers, CAO, branche en/of sector zullen zijn.

Over ons

Wij kunnen elke uitzender, uitzendondernemer, intermediair en/of werkgever van of bij een uitzendbureau in Nederland een passende WAADI en WAB-proofed backoffice tegen scherpe all-in tarieven, inclusief alle kosten, aanbieden.

Deze website maakt gebruik van cookies

Door op “Alles toestaan” te klikken gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat voor het verbeteren van websitenavigatie, het analyseren van websitegebruik en om ons te helpen bij onze marketingprojecten