10 MEEST GESTELDE VRAGEN

Alles wat u over en voor het uitbesteden van uw backoffice moet weten!

Elke uitzendondernemer, detacheerder of intermediair met ervaring in de Nederlandse flexmarkt weet dat het in dienst nemen van werknemers werkzaamheden en risico's met zich meebrengt.

Denkt u hierbij alleen maar eens bijvoorbeeld aan de financiële werkgeversrisico’s, investeringen in software, huisvesting, personeel en tijdrovende audits voor certificeringen en keurmerken. Maar ook aan het opdoen én onderhouden van de kennis en expertise hieromtrent.

Door de tegenwoordige complexiteit van het up-to-date houden en onderhouden van een backoffice. Kiezen intermediairs, uitzendbureaus en/of detacheringsbureaus er daarom tegenwoordig steeds vaker voor om hun backoffice aan een gespecialiseerd backofficebedrijf uit te besteden. 

Dit omdat het hen niet alleen geld scheelt. Maar ook minder tijd kost dan het zelf te doen. Tijd en geld die u ook waarschijnlijk liever aan activiteiten besteedt, die wél direct aan de groei en omzet van uw uitzendbureau en/of detacheringsbureau bijdragen.

Wanneer u de backoffice van uw uitzendbureau en/of detacheringsbureau nu aan ons uitbesteedt. Nemen wij
u alle werkgeversrisico’s (incl. ziekteverzuim en verzuimbegeleiding!) en financiële, administratieve, HR en juridische werkzaamheden met betrekking tot uw plaatsingen uit handen. Hierdoor kunnen wij er direct voor zorgen dat uw werknemers binnen no time, volledig verzekerd, voor u bij uw opdrachtgevers aan de slag kunnen.

Maar misschien voordat u zover bent. Wilt u natuurlijk o.a. wel weten wat het uitbesteden van uw backoffice precies inhoudt? Hoe het werkt? Wat de kosten, tarieven en natuurlijk de na- en voordelen zijn? 

Om u hierbij zo goed mogelijk te helpen. Hebben wij daarom hieronder de 10 meest gestelde vragen en antwoorden over het uitbesteden van een backoffice
voor u op een rijtje gezet.

1. Wat is of betekent het uitbesteden van een backoffice?

Voor ons betekent het uitbesteden van de backoffice van uw uitzendbureau en/of detacheringsbureau. Dat u zich als uitzendondernemer, detacheerder of intermediair 100% kunt focussen op uw kernactiviteiten. En u zich niet meer over administratieve, juridische, HR én financiële werkzaamheden en werkgeversrisico's, zoals loonadministratie, debiteurenbeheer, ziekteverzuim en contractbeheer hoeft te bekommeren.

Bij ons hoeft het niet alleen om operationele ondersteuning te gaan. Maar kunnen/denken wij als backoffice partner op tactisch en strategisch gebied graag met u mee. U kiest bij ons namelijk zelf welke risico’s, verantwoordelijkheden en werkzaamheden u aan ons wilt uitbesteden. 

Wilt u meer over de ‘pakketten’ binnen onze unieke backoffice dienstverlening voor intermediairs, uitzendbureaus en detacheringsbureaus weten? Vraag dan nu snel een offerte voor het uitbesteden van uw backoffice bij ons aan!

2. Hoe werkt het uitbesteden van een backoffice?

In het kort komt het er als volgt op neer. Wij nemen alle administratieve, juridische, HR en financiële werkzaamheden en werkgeversrisico’s bij het uitbesteden van de backoffice van uw uitzendbureau en/of detacheringsbureau tegen een vast all-in bedrag per uur van u over. 

Na overname van uw backoffice heeft u per direct hier dus geen omkijken meer naar. Alle contractuele, juridische, financiële en administratieve verplichtingen vanuit de backoffice van uw uitzendbureau en/of detacheringsbureau worden door ons volledig van u overgenomen. De volgende onderstaande taken, werkzaamheden en risico's zijn bij het uitbesteden van uw backoffice o.a. per direct onze verantwoordelijkheid.

Backoffice taken, werkzaamheden en risico's:

  • Betalingen van de salarissen en verstrekken van online salarisstroken en jaaropgaven
  • Verloning (wekelijks, vierwekelijks of maandelijks)
  • Opstellen en verstrekken van juridisch correcte overeenkomsten
  • Juiste toepassing van de inlenersbeloning
  • Controle ID-bewijs werknemers
  • Loonaangifte Belastingdienst en pensioenfondsbetalingen inclusief aan en afmelden van werknemers
  • Bewaken van fasen telling, proeftijden en aanzegtermijnen
  • Signalering en doorvoeren van CAO en/of wet en regelgevingswijzigingen
  • Verzuimverzekering, Arbodienst en verzuimbegeleiding
  • Juridische begeleiding en eventuele ontslagprocedures
  • Voorfinanciering van salarissen en indien gewenst facturatie aan de eindklanten
  • Debiteurenrisico en debiteurenbeheer
  • Helpdesk voor werknemers en opdrachtgevers
  • Urenregistratie
  • Juiste certificeringen, waaronder NEN-certificering, VCU-certificaat en Kiwa-certificaat
  • Gebruik van G-rekening
  • 24/7 toegang tot uw eigen portal
  • Overname risico’s Wet ketenaansprakelijkheid (WKA), Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) en Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI)
  • Software updates en licenties
  • Back-ups en rapportages
  • Subsidies

3. Waarom uw backoffice uitbesteden?

Het uitbesteden van de backoffice van uw uitzendbureau en/of detacheringsbureau kan u als uitzendondernemer, detacheerder of intermediair vele voordelen bieden. Het kan bijvoorbeeld zorgen voor meer efficiëntie en kostenbesparingen. Dit omdat het uitbesteden van uw administratieve, juridische, HR en financiële taken, werkzaamheden en risico's vanuit uw backoffice kan resulteren in minder eigen personeel hiervoor en dus lagere overheadkosten. 

Voor veel uitzendbureaus en/of deatcheringsbureaus is het inrichten van een eigen backoffice namelijk vaak te duur en complex. Dit omdat een up-to-date backoffice grote investeringen in zaken als huisvesting, software, certificeringen, verzekeringen, personeel en specifieke kennis vergt.

Naast het kostenaspect kan het uitbesteden van de backoffice van uw uitzendbureau ook zorgen voor meer tijdwinst en flexibiliteit. Waardoor u en uw medewerkers zich nog meer kunnen concentreren op uw kernactiviteiten. Namelijk het binnenhalen van opdrachten, de werving en selectie van kandidaten, het matchen en plaatsen van werknemers.

Uw backoffice is echter onze core business. Wij beschikken onder andere over alle certificeringen en voldoen aan alle eisen, die in Nederland aan een backoffice dienstverlening worden gesteld. Hierdoor kunnen wij er voor zorgen dat uw werknemers binnen vijf minuten, volledig verzekerd, voor u en uw opdrachtgevers aan de slag kunnen.

Bent u benieuwd geworden naar hoe een samenwerking met ons op het gebied van uw backoffice eruit kan zien? Vraag dan nu een adviesgesprek of offerte bij ons aan.

4. Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van een backoffice?

Afhankelijk van het pakket dat u kiest, of wellicht de grootte van uw uitzendbureau en/of detacheringsbureau, kunt u bij ons zelf bepalen hoe gemakkelijk u het uzelf en uw medewerkers wilt maken. Zaken die wij als backoffice partner van u kunnen overnemen zijn namelijk bijvoorbeeld: salarisadministratie, contractuele zaken, juridische vraagstukken en afhandelingen, debiteurenbeheer, facturatie, Arbodienst, verzuim, afdracht van premies en belastingen, voorfinanciering en uitbetaling van marge. 

Daarnaast profiteert u natuurlijk ook van onze certificeringen en lidmaatschappen. Allemaal zaken die u in eigen beheer erg veel tijd en geld kosten. Door alles, of een deel ervan, aan ons uit te besteden. Kunnen u en uw medewerkers zich volledig op uw core business focussen. 

Dit alles kunt u gewoon onder u eigen logo, merknaam en andere bedrijfsuitingen in de Nederlandse flexmarkt blijven doen. Hieronder treft u de 10 belangrijkste voordelen aan. Wanneer u besluit de backoffice van uw eigen uitzendbureau en/of detacheringsbureau aan ons uitbesteedt.

De 10 belangrijkste voordelen:

  • 1. Kostenbesparingen op o.a. personeel, kantoorruimte, software en apparatuur
  • 2. Toegang tot specialistische up-to-date HR kennis en expertise van uw eigen team van HR-experts
  • 3. Meer tijd voor kerntaken en activiteiten, zoals binnenhalen van opdrachten en plaatsingen
  • 4. Up-to-date salarisadministratie en software zonder onderhoud en licentiekosten
  • 5. Meer flexibiliteit in bijvoorbeeld tijdelijk extra ondersteuning
  • 6. Geen voorfinanciering, facturatie, risico's en debiteurenbeheer meer
  • 7. Geen ziekterisico’s, verzuimbegeleiding en Arbodienst meer
  • 8. Certificeringen en ABU en/of NBBU lidmaatschap. SNA keurmerk, NEN 4400-1 en VCU certificering
  • 9. Geavanceerde online omgeving met eigen gratis portal, 24/7 toegankelijk en volledig cloud-based
  • 10. Minder bedrijfsrisico’s door interne problemen, fouten en vertragingen

5. Wat zijn de nadelen van het uitbesteden van een backoffice?

Zitten er dan ook nog nadelen aan het uitbesteden van de backoffice van uw uitzendbureau en/of detacheringsbureau in Nederland? Eigenlijk niet! Maar als wij er dan toch twee moeten noemen. Is dat u één een gedeelte van uw business moet loslaten. En twee, zoals bij iedere vorm van uitbesteden, outsourcen en/of verzekeren geldt, kost dit u in eerste instantie natuurlijk geld. Echter tot uw huis in brand staat!

6. Tarieven backoffice uitbesteden?

Als u nu op internet naar tarieven voor het uitbesteden van de backoffice van uw uitzendbureau en/of detacheringsbureau in Nederland gaat zoeken.
Zult u tarieven variërend van 1.60 tot bijvoorbeeld
1.79 aantreffen. Is 1.60 dan goedkoop en 1.79 duur? Belangrijker echter hierbij zijn de volgende twee vragen.

Welke exacte werkzaamheden worden hiervoor gedaan en welke financiële en/of werkgeversrisico’s worden van u overgenomen?

Een all-in tarief voor het uitbesteden van de backoffice van uw uitzendbureau en/of detacheringsbureau is namelijk altijd maatwerk. Een rekentool op internet geeft u dan geen volledig antwoord op al uw vragen. 

Backoffice tarieven zijn namelijk onder andere afhankelijk van de contractvormen, pensioenen, betalingsvoorwaarden, type verloning, fasen telling, grootte debiteurenportefeuille, inclusief of exclusief ziekte, verzuimbegeleiding en/of verlof, juridische bijstand, etc.

Wij werken echter altijd met all-in transparante backoffice tarieven, dus inclusief alle werkzaamheden, kosten en risico's. Deze tarieven bespreken wij graag altijd met u in een persoonlijk gesprek. U kunt deze dan vervolgens zelf nog eens rustig in onze overeenkomsten en algemene voorwaarden teruglezen en/of met uw accountant of jurist bespreken en/of narekenen. Kortom, bij ons geldt altijd 100% ontzorging tegen transparante all-in tarieven!

Veel backoffice dienstverleners stunten dus met lage kostprijsfactoren waar hun tarieven voor backoffice uitbesteden op gebaseerd zijn. Vraag daarom goed door. Wat zit er echt inbegrepen in het backoffice tarief? Denk dan aan zaken die wij hierboven hebben genoemd, maar ook die hieronder.

Voorbeeldvragen:

  • Zijn de tarieven inclusief reserveringen en kortverzuim/feestdagen?
  • Welke betalingstermijnen worden gehanteerd?
  • Wat zijn de arbeidsvoorwaarden (o.a. bij ziekte) voor werknemers?
  • Hoe zit het met scholingsbudget?
  • Hoe wordt er met subsidies omgegaan?
  • Welke verzekeringen zijn geregeld?
  • Wat is hun reactiesnelheid en bereikbaarheid?
  • Met welke systemen/software werken ze? Zijn de licentiekosten en onderhoud inbegrepen?
  • Hebben ze een gratis helpdesk ook voor zowel uw werknemers als opdrachtgevers?
  • Wat is hun implementatietijd?

7. Kosten backoffice uitbesteden?

Nog steeds zijn er veel uitzendondernemers, detacheerders en intermediairs in Nederland die denken dat het uitbesteden van hun backoffice duurder is dan het in eigen beheer te doen.

Wij merken echter bij onze klanten en prospects dat dit in de realiteit vaak dus niet het geval is. De exacte kosten in hun kostprijsberekening, nog los van de financiële en werkgeversrisico’s, van bijvoorbeeld uren en opleiding van eigen medewerkers, huur kantoorruimte, kennis van Cao's, wet en regelgeving, software aanschaf, licenties en onderhoud, verzuimbegeleiding, voorfinanciering, debiteurenbeheer, etc. zijn namelijk vaak bij hen niet exact bekend. Waardoor deze gedachte dus ontstaat.

Doordat wij altijd all-in transparante backoffice tarieven, dus inclusief alle kosten en risico's hanteren. Weet u op twee cijfers achter de komma wat uw backoffice kostprijs bij ons is. Niets is namelijk zo gevaarlijk voor een uitzendondernemer, detacheerder of intermediair om achteraf of halverwege met tegenvallende personeelskosten te worden geconfronteerd.

8. Kostprijs backoffice uitbesteden?

De kostprijsfactor bij het uitbesteden van de backoffice van uw uitzendbureau en/of detacheringsbureau bestaat bij u maar ook bij ons uit de werkelijke kosten (op basis van de ABU of NBBU-cao). Plus toeslagen die afhankelijk zijn van de diensten, die u van ons wilt afnemen en onze marge. Wilt u als uitzendondernemer, detacheerder of intermediair uw backoffice uitbesteden en gaat u backofficebedrijven met elkaar vergelijken. Let u dan altijd goed op het volgende. Wat zit er wel maar vaak nog belangrijker, wat zit er niet in een backoffice tarief inbegrepen. Ook hier geldt namelijk: “Goedkoop is vaak duurkoop!”

9. Overstappen naar een ander backofficebedrijf?

U overweegt om naar een ander backofficebedrijf over te stappen. Maar ziet misschien momenteel nog tegen dit hele proces op. Laat ons van backoffice-uitbesteden.nl
u dan hierbij in 5 stappen helpen. Dit zodat het overstappen naar ons als backoffice partner u uiteindelijk zo min mogelijk tijd en energie kost en volledig op uw manier gebeurt.

Met behulp van ons eigen HR-experts team en geautomatiseerde software zijn wij er namelijk toe in staat uw administratieve, financiële, HR en juridische werkzaamheden in no time van uw huidige backofficebedrijf over te nemen. Dit zodat alles zo goed en snel mogelijk voor u, medewerkers, werknemers en opdrachtgevers is geregeld.

U en uw medewerkers kunnen zich namelijk tijdens dit proces, zonder afleiding, nog steeds gewoon volledig op uw kernactiviteiten blijven concentreren. Namelijk het binnenhalen van opdrachten, de werving en selectie van kandidaten, het matchen en plaatsen van werknemers!

Mocht u nu nog steeds twijfelen om naar een andere backofficebedrijf in Nederland over te stappen. Stelt u zichzelf dan eens aangaande uw huidige backofficebedrijf de volgende 10 vragen.

Vragen aan en/of over uw huidige backofficebedrijf

  • 1. Ben ik nog steeds tevreden met/over mijn huidige backofficebedrijf?
  • 2. Is de prijs kwaliteitsverhouding bij mijn huidige backofficebedrijf nog steeds in balans?
  • 3. Past de backoffice dienstverlening van mijn huidige backofficebedrijf nog bij mijn bedrijfsvoering?
  • 4. Past de backoffice dienstverlening van mijn huidige backofficebedrijf nog bij mijn opdrachtgevers?
  • 5. Past mijn huidige backofficebedrijf vanuit goed werkgeverschap nog bij mijn werknemers?
  • 6. Is de kennis en expertise bij mijn huidige backofficebedrijf nog steeds voldoende?
  • 7. Kan ik mijn backoffice nog efficiënter bij een andere backofficebedrijf regelen?
  • 8. Past mijn risicodekking nog bij mijn huidige backofficebedrijf?
  • 9. Denkt mijn huidige backofficebedrijf qua advisering nog voldoende met mij en mijn medewerkers mee?
  • 10. Kortom. Is mijn huidige backofficebedrijf er 100% voor mij, mijn medewerkers, werknemers en opdrachtgevers of ben ik er met mijn uitzendbureau of detacheringsbureau alleen voor de omzet van mijn huidige backofficebedrijf?

10. Hoe een uitzendbureau of detacheringsbureau starten en backoffice uitbesteden?

Misschien loopt u al een tijdje met de gedachte rond of heeft inmiddels al besloten om een uitzendbureau en/of detacheringsbureau in Nederland te starten. Maar waar moet u allemaal bij het starten hiervan in Nederland rekening mee houden en/of dient u hiervoor (nog) allemaal te regelen? 

Om u hierbij zo goed mogelijk te helpen. Treft u hieronder en op onze website de nodige informatie over zaken, taken, werkzaamheden, regels, risico's etc. die bij het starten van een uitzendbureau in Nederland komen kijken aan. Immers hierbij geldt ook het spreekwoord. “Een goede voorbereiding is het halve werk!”

Vaak zien wij namelijk helaas nog steeds dat startende uitzendondernemers, detacheerders of intermediairs na hun start zich niet volledig kunnen bezighouden met wat zij leuk vinden en goed in zijn. Het binnenhalen van opdrachten, geschikte kandidaten vinden en partijen met elkaar matchen/verbinden. 

Maar in plaats daarvan blijven verzanden in alle administratieve, HR, financiële en juridische zaken, regels, taken en werkzaamheden, die bij en rond een
up-to-date backoffice in Nederland komen kijken.

Om dit echter te voorkomen. Helpen wij al jarenlang honderden startende uitzendondernemers, detacheerders of intermediairs met ons unieke WAB en WAADI-proofed backoffice dienstverlening in Nederland.

Kunt u dus volgens uzelf nog wel wat informatie, uitleg of tips en tricks bij het starten van uw uitzendbureau en/of detacheringsbureau gebruiken? Leest u dan op onze website o.a. over de 5 stappen, die bij het starten van een uitzendbureau en/of detacheringsbureau in Nederland komen kijken. Maar ook over de belangrijke strategische keuze om de backoffice van uw toekomstige uitzendbureau en/of detacheringsbureau straks in eigen beheer te doen of aan ons uit te besteden.

Onze unieke backoffice dienstverlening

Wij verzorgen al jaren alle administratieve, juridische, HR én financiële werkzaamheden, die bij een solide backoffice van uitzendbureaus, detacheringsbureaus of intermediairs horen en komen kijken. Zo kunnen onze klanten zich dagelijks volledig op hun kernactiviteiten richten. Namelijk het binnenhalen van zoveel mogelijk opdrachten, de werving en selectie, het matchen en uiteindelijk plaatsen van werknemers. 

Dit in plaats van zich druk te hoeven maken over bijvoorbeeld de voorfinanciering van de salarissen en loonuitbetalingen. Vragen van uitzendkrachten. Het regelen van een G-rekening. Voldoen aan de laatste CAO, wet en regelgevingswijzigingen (WAADI). NEN-4400-1, VCU of andere certificeringen in Nederland. Of het afdekken van alle mogelijke werkgeversrisico’s, zoals ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid.

Bij ons beschikt namelijk iedere klant over een eigen team van HR-experts. 24/7 toegang tot een eigen digitale dossier op ons online platform. Waarop zij in één oogopslag al hun opdrachtgevers, plaatsingen, urenverwerking en debiteurenbeheer kunnen zien.

Kortom, bij ons heeft u als uitzendondernemer, detacheerder of intermediair onder uw eigen logo, merknaam en bedrijfsuitingen, in één keer een 100% solide backoffice voor uw uitzendbureau en/of detacheringsbureau in Nederland geregeld.

Meer informatie over het uitbesteden van uw backoffice

Vraag nu direct een adviesgesprek of offerte met meer informatie over het uitbesteden van uw backoffice bij ons aan.  

U ontvangt deze offerte dan boordevol informatie over hoe het uitbesteden van de backoffice van uw uitzendbureau en/of detacheringsbureau in Nederland precies bij ons werkt. 

Maar ook met meer informatie over wat bijvoorbeeld aandachtspunten, naast de voordelen, kosten en tarieven, bij het starten, overstappen of uitbesteden van uw backoffice voor u, uw backoffice, uitzendbureau en/of detacheringsbureau, medewerkers, werknemers en/of opdrachtgevers, CAO, branche en/of sector zijn.

Bij wie kunt u ook uw backoffice in Nederland uitbesteden

De volgende backofficebedrijven kunnen u net als ons ook alles over het uitbesteden van uw backoffice in Nederland vertellen. Zij regelen niet voor niets dagelijks gezamenlijk de backoffices van enkele 1.000en uitzendbureaus, detacheringsbureaus of intermediairs in verschillende branches door heel Nederland.

Backofficebedrijven in Nederland

Tentoo, WePayPeople, Please Payroll en Driessen HRM, Direct Payrolling & Staffing, One People Services, Backoffice Bureau, Flexhub, Payroffice. Pay for People, PRO HRM, EasyWorx, All About Flex,  Backofficeuitzendbureau.net, Florys, Recruitment Backoffice, Comfort, Flexsupport, Backofficer.nl, Flexpedia. Backofficer, People 2.0, Jex, Flexsupport, Bliq Services. De Online Vos, Anderz for flex. Payingit, Haan Personeelsdiensten. GJPersoneelsdiensten, Backofficeuitzendbureauuitbesteden.com, So Toff, HSU, Please, Backofficeuitbesteden.nl, Backofficepayroll.info. Driessen, Persoonality, NestrX, Ned Personeel. Nedflex, Repay, Goodweek, PIM intermediair Arsenaal backoffice. All About, HYTY Personeelsdiensten, Backofficeintermediair.com. Deze genoemde backofficebedrijven bieden vaak verschillende backoffice pakketten aan. Variërend van basisadministratie tot meer uitgebreide diensten, zoals payroll.


Over ons

Wij kunnen elke uitzendondernemer, detacheerder, intermediair of werkgever van of bij een uitzendbureau en/of detacheringsbureau in Nederland een passende WAADI en WAB-proofed backoffice tegen scherpe all-in tarieven, inclusief alle kosten, aanbieden.

Deze website maakt gebruik van cookies

Door op “Alles toestaan” te klikken gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat voor het verbeteren van websitenavigatie, het analyseren van websitegebruik en om ons te helpen bij onze marketingprojecten