DETACHERINGSBUREAU STARTEN

Hoe kunt u in Nederland het beste een detacheringsbureau starten?

Misschien loopt u al een tijdje met de gedachte rond of heeft u inmiddels al besloten om een detacheringsbureau in Nederland te starten. Maar waar moet u bij het starten van een detacheringsbureau in Nederland allemaal rekening mee houden en/of dient u hiervoor (nog) allemaal te regelen?

Om u hierbij zo goed mogelijk te helpen. Treft u hieronder de nodige informatie en uitleg over zaken, taken, werkzaamheden, regels, risico's etc. die bij het starten van een detacheringsbureau in Nederland komen kijken aan. Immers hierbij geldt ook het spreekwoord. “Een goede voorbereiding is het halve werk!”

Vaak zien wij namelijk helaas nog steeds dat startende detacheerders of intermediairs na hun start zich niet volledig kunnen bezighouden met wat zij leuk vinden en goed in zijn. Namelijk het binnenhalen van opdrachten, geschikte kandidaten vinden en partijen met elkaar matchen/verbinden. 

Maar in plaats daarvan blijven verzanden in alle administratieve, HR, financiële en juridische zaken, regels, taken en werkzaamheden. Die bij en rond een
up-to-date backoffice voor een detacheringsbureau in Nederland komen kijken.

Om dit echter te voorkomen. Helpen wij al jarenlang honderden startende detacheerders of intermediairs, maar ook uitzenders, met ons unieke WAB en
WAADI-proofed backoffice dienstverlening voor detacheringsbureaus in Nederland.

Kunt u dus volgens uzelf nog wel wat informatie, uitleg of tips en tricks bij het starten van uw detacheringsbureau gebruiken? Leest u dan hieronder o.a. over de 5 stappen, die bij het starten van een detacheringsbureau in Nederland komen kijken. Maar ook over de belangrijke strategische keuze om de backoffice van uw toekomstige detacheringsbureau straks in eigen beheer te doen of aan ons uit te besteden.

In 5 stappen uw detacheringsbureau in Nederland starten

1. SEU-examen en algemene voorbereidingszaken

Misschien heeft u op internet of elders al naar de eisen om in Nederland een detacheringsbureau te starten gezocht. Dit is niet zo vreemd. Want in Nederland is het namelijk zo geregeld. Dat u niet zomaar een detacheringsbureau kunt starten.

Om een detacheringsbureau in Nederland te kunnen starten. Moet u namelijk eerst een examen bij de Stichting Examens Uitzendbranche (SEU) afleggen. Tijdens dit examen worden o.a. uw kennis van de organisatie van de detachering en uitzendbranche, relevante Cao, wet en regelgeving, arbeidsvoorwaarden en arbeidscommunicatie getoetst. Heeft u dit examen gehaald dan zijn vervolgens de volgende algemene zaken voor u en uw te starten detacheringsbureau van belang om te regelen.

Algemene zaken voor bij het starten van een detacheringsbureau

  • Stel een ondernemingsplan/bedrijfsplan op
  • Bepaal uw diensten (detachering, uitzenden, werving en selectie/recruitment en/of een combinatie)
  • Bepaal uw branche (niche) en/of regio
  • Kies uw bedrijfsvorm (eenmanszaak, BV of VOF)
  • Kies een bedrijfsnaam
  • Inschrijven bij de KvK, inclusief btw-nummer
  • Openen van een zakelijke bankrekening/afsluiten kredietlimiet
  • Zoek een goede accountant, die met de detacheringsbranche bekend is
  • Domeinnaam vastleggen (beschikbaarheid controle bij SIDN)
  • Social media naam claimen
  • Website met gebruiksvriendelijk CMS (Content Manager System) (laten) bouwen
  • Eigen logo, huisstijl en andere bedrijfsuitingen ontwerpen
  • Juiste e-mail software kiezen
  • Boekhoudprogramma kiezen (steeds meer online beschikbaar)
  • Inschrijven bij ABU en/of NBBU-uitzendbrancheorganisatie
  • NEN-4400-01 certificering halen
  • SNA-keurmerk aanvragen

2. Inrichting van uw front office

Wanneer u een detacheringsbureau in Nederland wilt starten. Heeft u ook software nodig om uw leads, klanten, vacatures, kandidaten en gedetacheerden te beheren. Dit wordt de frontoffice of ATS software genoemd. 

ATS staat voor Applicant Tracking System. Een softwareapplicatie die detacheringsbureaus gebruiken om hun recruitmentprocessen te beheren. Het is ontworpen om veel taken te automatiseren. Zoals het screenen van Cv's, bijhouden van sollicitantenstatus en communicatie met kandidaten.

3. Detacheringssoftware kiezen

Bij het kiezen van de detacheringssoftware voor uw te starten detacheringsbureau. Is het volgende belangrijk om te weten. A. Gaat u alles zelf doen. Dus verloning en facturatie (backoffice in eigen beheer). Of B. Wilt u de gehele backoffice van uw toekomstige detacheringsbureau voor wat betreft alle administratieve, HR, financiële en juridische zaken uitbesteden (zie 5). 

Als u namelijk zelf gaat verlonen en factureren. Kunt u geen succesvol detacheringsbureau starten zonder dat u weet met welk softwarepakket u gaat werken. Er zijn verschillende partijen die software in Nederland aanbieden. Welke specifiek voor detacheringsbureaus zijn ontwikkeld. Deze software helpt u om cruciale processen in uw administratie te automatiseren. Zorgt u dus altijd voor goede recruitment CRM software, die u bij dit proces ondersteunt.

4. Voorfinanciering

Ook hierbij is de vraag: “Regelt u dit zelf of besteedt u dit uit?” In geval dat u dit zelf gaat regelen. Zorgt u dan dat u door of bij een bank, kredietinstelling of investeerders over voldoende geld, kapitaal of krediet voor de korte, midden en lange termijn beschikt. 

Dit zodat u de salarissen van uw gedetacheerden zelf hiermee kunt voorfinancieren en de bijkomende betalingstermijnen van uw opdrachtgevers kunt overbruggen. Maar ook tegenvallers, zoals ziekte, arbeidsongeschiktheid of achterstallige betalingen kunt opvangen. Dit alles om zo niet in liquiditeitsproblemen te komen. 

Tenslotte, indien u de verloning zelf gaat regelen. Moet u ook bij de NBBU en/of ABU-brancheorganisatie zijn aangesloten. Daarvoor moet u eerst in het bezit van de NEN 4400-1 certificering zijn. Zowel het lidmaatschap als de certificering zijn behoorlijk prijzig en kosten u per jaar een paar duizend euro.

Kiest u echter voor onze unieke backoffice dienstverlening voor detacheringsbureaus in Nederland (zie stap 5). Dan kunt
u stap 4 overslaan. O.a. uw voorfinanciering, debiteurenbeheer en risico's zitten namelijk in onze all-in backoffice tarieven, dus inclusief alle kosten, verwerkt. Bij ons geldt namelijk altijd 100% ontzorging tegen transparante all-in tarieven!

5. Inrichting van uw backoffice

Als laatste stap moet u kiezen hoe u de backoffice van uw te starten detacheringsbureau gaat inrichten. De backoffice van uw detacheringsbureau is namelijk de volledige achterkant van uw organisatie (dus inclusief stap 3 en 4). Waar alle administratieve, juridische, HR en ondersteunende zaken, taken en werkzaamheden plaatsvinden. 

Wist u dat u als detacheerder of intermediair met de backoffice van uw detacheringsbureau in eigen beheer in Nederland. Gedurende het jaar met wel bijna 20 verschillende instanties, organisaties, bedrijven, adviseurs of leveranciers te maken heeft/krijgt. 

O.a. a. softwareleverancier personeels- en salarisadministratiesysteem, b. softwareleverancier urenregistratie en/of verwerkingssysteem, c. accountant, d. loonadministratie, e. HR-advies op gebied van
o.a. CAO en arbeidsvoorwaarden, CAO en wet en regelgevingswijzigingen, contractbeheer, beloningsvoorwaarden en kostenregelingen,
f. Belastingdienst, g. pensioenfonds, h. Arbodienst,
i. Anw-hiaatverzekering, WIA-verzekering, ziekengeldverzekering en overige verzekeringen,
j. arbeidsjurist (up-to-date uitzendovereenkomsten en juridische bijstand arbeidsconflicten), k. leverancier verzuimmanagementpakket, l. casemanagers,
m. mediator, n. brancheverenigingen, o. opleidingen,
p. subsidies, q. UWV, r. WAADI en WAB, s. Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) …. en bij onze unieke backoffice dienstverlening maar met 1!!

Heeft u als startende detacheerder of intermediair na dit te hebben gelezen al geen zin meer om al deze zaken, taken en werkzaamheden zelf te gaan doen en ook nog werkgeversrisico’s te lopen. 

Besteedt u dan nu de backoffice van uw te starten detacheringsbureau aan ons uit en maak ook gebruik van onze unieke backoffice dienstverlening voor detacheringsbureaus in Nederland. U heeft dan direct uw all-in kostprijs 24/7 van iedere gedetacheerde in welke fase en/of CAO inzichtelijk. 

Zoals u ongetwijfeld ook weet. Is immers niets zo gevaarlijk voor een detacheerder of intermediair om achteraf of halverwege met tegenvallende personeelskosten te worden geconfronteerd.

Meer informatie

Hieronder leest u meer over waarom, hoe en wat onze unieke backoffice dienstverlening voor uw te starten detacheringsbureau inhoudt. Dus ook wat de kosten en voordelen ervan voor u als startende detacheerder of intermediair kunnen/zullen zijn. 

Weet u echter na bovenstaand te hebben gelezen al genoeg en wilt u de backoffice van uw detacheringsbureau vanaf dag één voor uzelf, uw kandidaten, gedetacheerden en opdrachtgevers goed geregeld hebben. Vraagt u dan nu bij ons een adviesgesprek of offerte aan.

Backoffice dienstverlening voor starten van een detacheringsbureau

Wij verzorgen al jaren alle administratieve, juridische, HR én financiële zaken, taken en werkzaamheden, die bij een solide backoffice voor (startende) detacheringsbureaus in Nederland horen en komen kijken. Zo kunnen onze klanten vanaf dag 1 zich dagelijks volledig op hun kernactiviteiten richten. Namelijk het binnenhalen van zoveel mogelijk opdrachten, de recruitment, werving en selectie, matchen en uiteindelijk plaatsen van kandidaten. 

Dit in plaats van zich druk te hoeven maken over bijvoorbeeld de voorfinanciering van de salarissen en loonuitbetalingen. Vragen van gedetacheerden, kandidaten of opdrachtgevers. Het regelen van een G-rekening. Voldoen aan de laatste CAO, wet en regelgeving (WAB en WAADI). NEN-4400-1, VCU of andere certificeringen in Nederland. Of het afdekken van alle mogelijke werkgeversrisico’s, zoals ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid.

Bij ons beschikt iedere klant over een eigen team van HR-experts. 24/7 toegang tot een eigen digitale dossier op ons online platform. Waarop zij in één oogopslag al hun opdrachtgevers, gedetacheerden, kandidaten, urenverwerking en debiteurenbeheer kunnen zien.

Kortom, bij ons heeft u als startende detacheerder of intermediair, onder uw eigen logo, merknaam en andere bedrijfsuitingen, in één keer een 100% solide backoffice voor uw te starten detacheringsbureau in Nederland geregeld.

Wat zijn belangrijke backoffice werkzaamheden binnen een detacheringsbureau?

Uw backoffice is onze core business. Als uw backoffice partner hechten wij veel waarde aan goed werkgeverschap. Wij beschikken dan ook over alle certificeringen, waaronder SNA keurmerk en het VCU, NEN 4400-1 en Kiwa certificaat

Maar dat zijn niet de enige zaken, die wij als uw backoffice partner goed voor u, uw detacheringsbureau, gedetacheerden en opdrachtgevers regelen. Naast dat u bij ons uw eigen HR-experts team krijgt. Zijn ook de volgende zaken, taken, werkzaamheden en risico's onderdeel van onze unieke backoffice dienstverlening voor detacheringsbureaus in Nederland.

Backoffice zaken, taken, werkzaamheden en risico's

  • Juiste toepassing inlenersbeloning
  • SNA keurmerk (ook de verplichte certificering vanaf 2025), NEN 4400-1 en VCU certificering
  • StIPP of eigen pensioenregeling
  • Gebruik G-rekening
  • Overname van de risico’s voor de Wet ketenaansprakelijkheid (WKA), Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI) en Wet arbeidsmarkt in Balans (WAB)
  • Gebruik eigen logo, merknaam en bedrijfsuitingen
  • Contractbeheer
  • Urenregistratie
  • Verloning (wekelijks, vierwekelijks of maandelijks)
  • Afdracht van belastingen en premies
  • Ziekteverzuim, begeleiding en Arbodienst
  • Juridische ondersteuning
  • Verzekeringen
  • Software
  • Back-ups
  • Rapportages
  • Voorfinanciering
  • Facturatie en debiteurenbeheer
  • Subsidies

De 10 belangrijkste voordelen van het uitbesteden van de backoffice van een detacheringsbureau

Afhankelijk van het pakket dat uw kiest. Kunt u bij ons zelf bepalen hoe gemakkelijk u het uzelf en uw toekomstige medewerkers wilt maken. Zaken die wij als uw backoffice partner van u kunnen overnemen. Zijn bijvoorbeeld o.a.: de salarisadministratie, contractuele zaken, juridische vraagstukken en afhandelingen, debiteurenbeheer, facturatie, Arbodienst, verzuim, afdracht van premies en belastingen, voorfinanciering en uitbetaling van marge. 

Daarnaast profiteert u natuurlijk ook van onze certificeringen en lidmaatschappen. Allemaal zaken die u in eigen beheer erg veel tijd en geld kosten. Door alles, of een deel ervan, aan ons uit te besteden. Kunnen u en uw toekomstige medewerkers zich volledig op uw core business focussen. 

Dit alles kunt u gewoon onder u eigen logo, merknaam en andere bedrijfsuitingen in de detacheringsmarkt gaan doen. Hieronder treft u de 10 belangrijkste voordelen aan. Wanneer u als startende detacheerder of intermediair besluit de backoffice van uw toekomstige detacheringsbureau aan ons uit te besteden.

De 10 belangrijkste voordelen

  • 1. Kostenbesparingen op o.a. personeel, kantoorruimte, software en apparatuur
  • 2. Toegang tot specialistische HR kennis en expertise van uw eigen team van HR-experts
  • 3. Meer tijd voor kerntaken en activiteiten. Zoals het binnenhalen van opdrachten en plaatsingen
  • 4. Up-to-date salarisadministratie en software, zonder onderhoud en licentiekosten
  • 5. Meer flexibiliteit in bijvoorbeeld tijdelijk extra ondersteuning
  • 6. Geen voorfinanciering, facturatie en debiteurenbeheer meer
  • 7. Geen ziekterisico’s, verzuimbegeleiding en Arbodienst meer
  • 8. Certificeringen en ABU en/of NBBU lidmaatschap. SNA keurmerk, NEN 4400-1 en VCU certificering.
  • 9. Geavanceerde online omgeving met eigen gratis portal. 24/7 toegankelijk en volledig cloud-based
  • 10. Minder bedrijfsrisico’s door interne problemen, fouten en vertragingen

Wat kost het uitbesteden van de backoffice van een detacheringsbureau?

Als u nu op internet naar de kosten voor het uitbesteden van de backoffice van uw te starten detacheringsbureau in Nederland gaat zoeken. Zult u tarieven variërend van 1.60 tot bijvoorbeeld 1.79 aantreffen. Is 1.60 dan goedkoop en 1.79 duur? Belangrijker hierbij zijn echter altijd de volgende twee vragen.

Welke exacte werkzaamheden worden hiervoor gedaan en welke financiële en/of werkgeversrisico’s worden van u overgenomen?

Een all-in tarief voor het uitbesteden van de backoffice van uw detacheringsbureau is namelijk altijd maatwerk. Een rekentool op internet geeft u dan geen volledig antwoord op al uw vragen.

Backoffice tarieven zijn namelijk onder andere afhankelijk van de opstartkosten, contractvormen, pensioenen, betalingsvoorwaarden, type verloning, fasen telling, grootte debiteurenportefeuille, inclusief of exclusief ziekte, verzuimbegeleiding en/of verlof, juridische bijstand, etc.

Wij werken altijd met all-in transparante backoffice tarieven. Deze tarieven bespreken wij graag met u in een persoonlijk gesprek. U kunt deze dan vervolgens zelf nog eens rustig in onze overeenkomsten en algemene voorwaarden teruglezen en/of met uw accountant of jurist bespreken en/of narekenen.
Kortom, bij ons geldt altijd 100% ontzorging tegen transparante all-in tarieven!

Wie kan u ook helpen bij het starten van uw detacheringsbureau?

De volgende backofficebedrijven kunnen u net als ons ook helpen bij het starten van uw detacheringsbureau en alles over het uitbesteden van de backoffice van uw toekomstige detacheringsbureau in Nederland vertellen. Zij verzorgen immers niet voor niets gezamenlijk de backoffices van enkele 1.000en detacheringsbureaus door heel Nederland in verschillende branches.

Backofficebedrijven in Nederland

Tentoo, WePayPeople, Please Payroll en Driessen HRM, Direct Payrolling & Staffing, One People Services, Backoffice Bureau, Flexhub, Payroffice. Pay for People, PRO HRM, EasyWorx, All About Flex, Backofficeuitzendbureau.net, Florys, Recruitment Backoffice, Comfort, Flexsupport, Backofficer.nl, Flexpedia. Backofficer, People 2.0, Jex, Flexsupport, Bliq Services. De Online Vos, Anderz for flex. Payingit, Haan Personeelsdiensten. GJ Personeelsdiensten, Backofficeuitzendbureauuitbesteden.com, So Toff, HSU, Please, Backofficeuitbesteden.nl, Backofficepayroll.info. Driessen, Persoonality, NestrX, Ned Personeel. Nedflex, Repay, Goodweek, PIM intermediair Arsenaal backoffice. All About, HYTY Personeelsdiensten, Backofficeintermediair.com. Deze genoemde backofficebedrijven bieden vaak verschillende backoffice pakketten aan. Variërend van basisadministratie tot meer uitgebreide diensten, zoals payroll.

Over ons

Wij kunnen elke startende detacheerder, intermediair en/of werkgever van of bij een detacheringsbureau in Nederland een passende WAADI en WAB-proofed backoffice dienstverlening tegen scherpe all-in tarieven, dus inclusief alle kosten, aanbieden.

Vraag daarom nu een adviesgesprek of offerte met meer informatie over waarom het uitbesteden van de backoffice van uw te starten detacheringsbureau bij ons interessant voor u is of kan zijn. 

Maar natuurlijk ook met informatie en uitleg over wanneer en hoe onze unieke backoffice dienstverlening voor u, uw backoffice, detacheringsbureau, kandidaten, gedetacheerden, medewerkers, opdrachtgevers, CAO, branche en/of sector de oplossing is/kan zijn!

Deze website maakt gebruik van cookies

Door op “Alles toestaan” te klikken gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat voor het verbeteren van websitenavigatie, het analyseren van websitegebruik en om ons te helpen bij onze marketingprojecten